Sandhemskannan 2009 Dag 1 - Paus i spelet

Just nu är det en liten paus innan 14-årsklassen börjar. Vi passar då på att intervjua lite åskådare. Vem passar då bättre för detta ändamål än Anders Lambert Lambianen Larsson, kanske den största profilen i klubben genom historien. Vi tar för givet att han har många visdomar och anekdoter att berika vår, och er, tillvaro med.



Låt oss börja:

Vad gör du här idag Lambert?
Skönt att slippa vara hemma. Sen är det ju trevligt att umgås med er.

Vi har sett dig mycket borta vid Elfvers cafeteria. Saknade du något i utbudet?
Ja, Jonas Elfver borde ju vara här. Han är som han är, det går inte att förklara.

Lambert avbryter intervjun en stund genom att kalla en annan åskådare och tränare i klubben för "långben"...

Vad ser du mest fram emot i turneringen?
-Jag ska möta Elfver i dubbeln, det ser jag fram emot. Vi ska slå alla bollar på elfver för hans medspelare har eeeextrem toppspinn. Själv har jag lagt ner toppspinnandet. Jag vet inte varför, men det är nog för att grannarna till tennisbanorna ska slippa få in mina ramträffar i trädgården.

Nu avbryts intervjun igen genom att Lambert kallar samma tränare för "liten". Saker kan ändras snabbt.

Ditt största minne från Wä Tennisklubb?
- När du(Mad) sprang vilse under rockyrundan som vi sprang på Klippanlägret. Kommer också ihåg när Jon Lindberg var kaxig och sa att han skulle vinna över mig på löprundan. Men han vann inte. Sebbe Bredberg vann precis före mig pga en hundjävel som började skälla. Sen är ju min ramträff-stoppbollsserve från Sandhemskannan för många år sedan en klassiker.

Några som saknas i årets turnering?
- Ja, bröderna Östman! Och Jaaan Östman. Och Jon Lindberg. Han slog alltid allt vad han hade.

Kommer du på festen nästa lördag?
- Ja, jag kommer. Jörgen Jönsson ska dansa ballongdansen på bordet. Mörck kommer vara snackesjuk under festen.

Vad tycker du om finanskrisen?
- Det har inte påverkat mig.

Intervjun avslutas genom att Lambert helt plötsligt springer härifrån bort till en närvarande dam. Där ser man. Nu börjar 14-årsklassen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0